呼明君

圣杯在古老的罗斯林下静待,
剑刃圣杯守护着她的门宅,
与大师的杰作相拥入梦,
漫天星光下,她终可入眠。
Some Nights Are Long - Holly Throsby

小豆之家:

Look for a sign in a window
在窗上找一个目标
An ad in the paper, a job waiting tables
有招服务员的广告
Tie on an apron for change in my pocket
系上围裙,喂饱口袋
Spend at the shops and study the docket
呆在商店,熟稔标签
I can be honest, I can respond
我都可以坦然面对
Hold my own and take on what comes
为灵魂而战,虽千万人吾往矣

Save it for later, be restrained
挽回它凋枯,压抑它膨胀
Make up my mind and then want to change it
我将雕刻它,不让它轻易折断
Nights are long
即便今夜漫长
They creep up upon us
它攀在我们身上
Like a storm when nothing's in order
像混沌中的风雨
These little thoughts they buzz like

Find my page and turn them again and again
一次次翻阅,我走过的人生
I guess I got lost, I must've forgot it, it's just been so hot
我想我迷路了,我一定忘了,它曾是这样滚烫
I make all my choices on coins I can toss
我把所有未来都交给一枚枚硬币
On coins for the washing, to slide in the slots
洗衣机才需要硬币
I can be honest, I can be strong
我本可以直面人生
And wait for all those letters to come
静待回声纷沓而来
Peel off the labels, check the dates
撕下标签,着眼今日
Order my days and then rearrange them
让无休无止的伤颓放纵到此为止
Nights are long
今夜有些长
They creep up upon us
我们被攀上
Like a storm when nothing's in order
像断壁残垣撞上暴风雨
These little thoughts they buzz like a train
这些小念头,把我推成一辆火车啊
Lock the doors and wait for the sun to come up again
锁好房门,我在等照常升起的太阳

小豆之家敬上!

评论

热度(7)