呼明君

圣杯在古老的罗斯林下静待,
剑刃圣杯守护着她的门宅,
与大师的杰作相拥入梦,
漫天星光下,她终可入眠。
妳的烟熏到我没关系 - 绿橄榄

小豆之家:

作曲 : 绿橄榄
作词 : 《TrainSpotting 1996》
So why did I do it?
我为什么这么做?
I could offer a million answers, all false.
千百条理由其实都是狗屁的借口。
The truth is that I'm a bad person,
事实就是,我,是个坏蛋
But that's going to change,
但我能改

I'm going to change.
我要改过自新
This is the last of this sort of thing.
这是最后一次了。
I'm cleaning up and I'm moving on,
从现在开始 我要洗心革面 重新做人
Going straight and choosing life.
我要大步向前,选择生活
I'm looking forward to it already.
我的前途一片光明。
I'm going to be just like you:
我会像你一样
The job, the family,
有工作,有家庭
The ****ing big television,
超级无敌大电视
The washing machine, the car,
洗衣机,小轿车
The compact disc and electrical tin opener,
镭射音响,电动开罐器
Good health, low cholesterol, dental insurance,
健康,低胆固醇,牙医保险
Mortgage, starter home,
贷款,买房
Leisurewear, luggage,
休闲服,行李箱
Three-piece suite, DIY,
三件套,DIY
Game shows, junk food, children,
体育节目,垃圾食品,子女
Walks in the park, nine to five,
公园散步,朝九晚五
Good at golf, washing the car,
打高尔夫,洗车子
Choice of sweaters,
穿运动衫
Family Christmas,
过圣诞节
Indexed pension,
领养老金
Tax exemption,
有免税额
Clearing the gutters,
通下水道
Getting by,
安居乐业
Looking ahead, to the day you die.
一直向前,直至尽头。

小豆之家敬上!

评论

热度(12)